Helgen

Håhå!! Fjärde advent och endast en vecka kvar till julafton! Det känns superbra! Sry att jag inte skrivit på flera dagar, men har haft det lite struligt med jobbet, vart på kalas och sånt. Men i fredags i alla fall så jobbade jag ju först på mitt vanliga jobb eller så (alltså där jag är varje dag) sen började strulet. Först skulle kvällsbarnen komma så jag skulle jobba kväll, sen skulle dom inte komma sen tillslut kom dom i alla fall... Så fick rusa ner till jobbet. Ingen rolig fredag faktiskt. Men lite sent fredagsmys blev det ju i alla fall. Sen blev det ändå tidig kväll för på lördagen skulle vi på massa kalas! Först blev vi väckta av Ida för vi skulle sjunga för lilla Nils som fyllde 24 år :). Sedan var det kö till duschen i kollit, på väg till Morfar Roland som fyller 77 nästa vecka men vi skulle fira idag när Antons moster med kusiner kunde komma. Som vanligt var jag mycket planerad och slängde in en maskin tvätt med kläder jag skulle ha alldeles för kort tid innan vi skulle åka, min vanliga planering -.-. Men kalaset bjöd på mycket god mat!!! Och hög mysfaktor. Efter det var det ju Nils 'överraskningsfest' - alla i familjen lyckades försäga sig utom jag. Jan råkade (nästan så fort Nils kom hem) säga: jaha, då får vi komma hem till dig imorrn eftermiddag då! Haha! Ann gjorde sitt på morgonen; ja vi syns hos dig sen Nils! Och Anton körde; ska vi fika hos dig sen då Nils? .. Så den överraskningen var så lyckad, men mycket trevligt och mysigt blev det där också! Sen idag har vi kört världens städ söndag. Klev upp sent, åt frukost och grov grov grov städade rummet till Antons förtjusning! Jag tog faktiskt toaletten uppe med och skrubbade golvet och allt. I och med att Anton och jag åker nästa vecka så ville jag bidra med något! Våran otroligt massiva tvätthög har också börjat krympa, skönt!!! Man gör alltid sakerna när man verkligen måste! :) vi ska kanske spela sällskaps spel ikväll med! Hoppas på det, är sugen på att hitta på något! Menmen den som lever får se. Imorrn blir det den allra sista julklapps inhandlingen, Nils Ida Anton och jag ska in till Kalmar när jag slutat jobbet. Då ska jag handla till Ida o Nils, en grej till Anton och sen frågade dom på jobbet om jag ville vara med på julklappsbyte! Klart jag vill :) så något sånt hittepå måste jag med fixa. Ska faktiskt handla en grej till ett barn på dagis också, en som betyder mycket för mig. Just nu sitter jag och njuter av Idas sång och piano, anton och Nils spelar FIFA och jag ska duscha! Kramar till er alla! :)
Mitt fina pepparkakshus! Haha dagens joke!!! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0