Dan före...

Jaa... Det är ju liksom inte dan före doppardan, vi doppar i alla fall aldrig i grytan. Det var bara förr, när mormor levde. Att göra stan idag hörrni, det var en bedrift! Så otroligt glad att Mela fick in oss innan det ens öppnat. Var helt otroligt med folk, men de värsta kom när vi var klara, så jäkla bra är vi! Men köerna var många, kan man lugnt säga! Blev så jäkla glad för blusen jag kollat ut var slut (såklart) men på vero moda fanns den, och hittade den med stor hjälp utav Mela! Tack så mycket för en rolig dag!!! Och för älskade gick det bra med passningen av algot, helt själv! Stolt! Nu såhär dan före då så fanns det mycket att göra hos far. Städa, julpynta, klä granen osv. Och fixa sista julklappen! Men det har gått bra ändå! Känner mig riktigt redo för julafton :).
Bara det att det faktiskt är lite kämpigt det där med julafton ibland. När jag klädde granen så tänkte jag tillbaka när jag var liten, familjen var fortfarande hel och man var så lyckligt omedveten om vad som skulle komma senare i livet. Som skilsmässobarn måste jag nog ändå säga att det är värre än man tror det där med delade julaftnar och hitan och ditan. Jag tänkte på det idag, och jag kommer faktiskt inte ens ihåg vad kag tänkte allra första julen som delad familj. Det är rätt konstigt egentligen för det måste ju vart ganska speciellt. Om man kunde vara liten jämt. Önskar alla en god julafton, för imorrn lär jag inte blogga, och hoppas inte ni kikar in hit heller ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0